piątek, 7 kwietnia 2017

Wegański sos chrzanowy (na zimno)

Tradycyjny sos chrzanowy z jajkami myślę, że każdy już zna, ale czy jedliście wegańską wersje? Sos jest idealny na zbliżające się święta!!! Możemy go podać jako dodatek do pasztetów, wędlin lub po prostu z pieczywem. Dla mnie najlepiej smakuje z dodatkiem ogórka kiszonego lub świeżego pomidora i szczypiorku...mniam😊 W zeszłym roku, gdy robiłam wegański majonez z fasoli to wyszło mi go bardzo dużo, więc należało go wykorzystać w jakiś inny sposób i wpadłyśmy z siostrą na pomysł, aby połączyć go z chrzanem i wyszedł naprawdę pyszny sos. Oprócz tego, że jest bardzo smaczny to również zdrowy💪💪 Życzę miłych świątecznych przygotowań😗



Składniki:
fasola Jaś 1 szklanka,
chrzan starty 3-4 łyżki,
woda 3/4 szklanki,
sól i pieprz do smaku,
sok z cytryny do smaku,

Sposób przygotowania:
Fasole dzień wcześniej moczymy w wodzie. Następnego dnia odlewamy wodę, nalewamy nową i nastawiamy na palnik. Dodajemy sól i gotujemy do miękkości. Następnie odcedzamy. Do fasoli dodajemy 3/4 szklanki wody i miksujemy blenderem na gładką masę. Dodajemy do smaku sok z cytryny oraz sól i pieprz. Do fasoli dodajemy również chrzan według swoich upodobań. W przepisie podałam 3-4 łyżki, ale to już zależy od naszych kubków smakowych. Jeżeli lubicie bardziej ostre to dodajcie więcej, a jeżeli lubicie łagodne to mniej. Konsystencje sosu również możecie zrobić taką jaką chcecie, a dodatkowo poza wodą możecie również dodać oliwę z oliwek, ale ja jednak wolę wersje z wodą. Smacznego 😊 

2 komentarze:

  1. Właśnie szukałam wegańskich sosów, muszę koniecznie wypróbować Twój przepis! :)
    Miss Planner

    OdpowiedzUsuń