wtorek, 4 kwietnia 2017

Zupa krem ze szparagów

Zupy krem to zdecydowanie moja bajka:-) Uwielbiam kremową, aksamitną  konsystencje zupy z dodatkiem grzanek lub pieczywa czosnkowego. Nie miałam w planach przygotowywać akurat tej zupki na obiad, ale mój mąż zamiast kupić fasolkę szparagową to kupił szparagi 😃, więc musiałam w jakiś sposób je wykorzystać i ugotowałam zupkę. Zupy krem moim zdaniem nie tylko smakują wyśmienicie, ale również prezentują się o wiele bardziej elegancko.
Zapraszam na przepis😊 Miłego kucharzenia 😉😉




Składniki:
szparagi 250 g,
ziemniak 3 szt,
marchew 2 szt,
cebula pół szt,
czosnek 2 ząbki,
liść laurowy 2 szt,
ziele angielskie 4 ziarna,
majeranek pół łyżeczki,
kostka warzywna pół szt,
sól i pieprz do smaku,

dodatkowo:
śmietana do dekoracji,

Sposób przygotowania:
Ze szparagów odrywamy zdrewniałe końce. Ziemniaki, marchew i cebulę obieramy i kroimy w kostkę. Warzywa zalewamy zimną wodą, dodajemy liście laurowe, ziele angielskie i stawiamy na palnik. Gdy warzywa zaczną się gotować to dodajemy kostkę warzywną i obrane, przekrojone na pół ząbki czosnku. Doprawiamy do smaku. Z ugotowanej zupy wyciągamy liście laurowe oraz ziele angielskie i miksujemy blenderem na gładki krem. Dodatkowo możemy dodać do zupy słodką śmietankę. Podajemy z grzankami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz