poniedziałek, 8 maja 2017

Chleb z kaszy gryczanej

Czy jedliście kiedykolwiek chleb z kaszy gryczanej? Jeśli nie to polecam go wypróbować. Chleb jest bez dodatku mąki i drożdży. Zrobiony jest z kaszy gryczanej niepalonej z dodatkiem słonecznika i sezamu. Oprócz tego do chleba dodałam czarnuszkę, która ma bardzo intensywny aromat, dzięki temu chleb ma ładniejszy zapach i lepszy smak. Na przygotowanie tego chleba potrzebujemy 70 godzin, także warto zaplanować sobie zrobienie tego chleba wcześniej. Długo nie mogłam się zabrać za zrobienie tego chlebka, ale w końcu go wypróbowałam. Czytałam wiele pozytywnych komentarzy, że chlebek jest bardzo smaczny i nareszcie mogłam się sama o tym przekonać. Mówiąc szczerze, jedząc ten chleb bez żadnego dodatku, to nie bardzo mi smakuje, ale jako kanapka z serkiem i na przykład z pomidorem to jest naprawdę pyszny! Poza tym jest bardzo sycący i zdrowy :-)



Składniki:
kasza gryczana niepalona 500 g,
pestki słonecznika pół szklanki,
płatki owsiane pół szklanki,
sezam pół szklanki,
czarnuszka 1,5 łyżeczki,
sól pół łyżki,

Sposób przygotowania:
Kaszę gryczaną wsypujemy do miski, następnie zalewamy ją wodą, tak aby wszystkie ziarenka były przykryte. Kaszę przykrywamy ściereczką i odstawiamy na 48 h. po 12 h kaszę należy pomieszać i jeśli kasza wchłonie wodę to należy ją uzupełnić. Po upływie 48 godzin, kaszę miksujemy blenderem. Dodajemy ziarna słonecznika, sezam, czarnuszkę oraz sól i mieszamy do połączenia składników. Keksówkę wykładamy papierem do pieczenia i wylewamy na nią gotową masę z kaszy. Keksówkę przykrywamy ścierką i odstawiamy na 12h. Blaszkę wstawiamy do rozgrzanego piekarnika i pieczemy w 170 stopniach przez 1h. Po upieczeniu chleb wyjmujemy z blaszki i odstawiamy do ostygnięcia. 

2 komentarze: