środa, 10 maja 2017

Greckie pierożki ze szpinakiem i serem feta

Pyszne pierożki z ciasta filo z nadzieniem ze szpinaku i sera feta. Ciasto filo jest bardzo pracochłonne, ale możemy kupić  gotowe ciasto, dzięki któremu zaoszczędzimy mnóstwo czasu. Podobnym daniem w kuchni greckiej jest spanakopita, czyli lazania z ciasta filo z nadzieniem ze szpinaku i sera feta. Lazania jest równie pyszna, ale pierożki świetnie sprawdzą się jako imprezowa zakąska. Podawałam je z sosem słodkie chili. Były bardzo smaczne i niesamowicie chrupiące...





Składniki:
nadzienie:
szpinak 200 g,
cebula pół szt,
ser feta 100 g,
czosnek 2 ząbki,
sól i pieprz do smaku,
olej do smażenia,

dodatkowo:
ciasto filo 270 g,
masło 120 g,

Sposób przygotowania:
Szpinak myjemy i drobno siekamy. Cebulę obieramy i kroimy w kostkę, następne podsmażamy na oleju. Do cebuli dodajemy szpinak i smażymy do momentu aż odparuje wodę. Następnie dodajemy wyciśnięty przez praskę czosnek. Gdy szpinak ostygnie to dodajemy ser feta i dusimy wszystko razem widelcem, a następnie przyprawiamy farsz do smaku.
Rozpuszczamy masło.
Ciasto filo kroimy na paski, tak jak widać na obrazku. Każdą warstwę ciasta smarujemy rozpuszczonym masłem. Najpierw bierzemy jedną warstwę ciasta, smarujemy masłem, następnie przyklejamy kolejną warstwę ciasta. Każdy pierożek zrobiłam z dwóch warstw ciasta filo. Na samej górze ciasta nakładamy łyżeczkę farszu. Składamy pod ukosem na trójkąt, a następnie powtarzamy tą czynność aż do końca paska. Każdy pierożek układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy w 170 stopniach przez 10 min, aż będą złociste. Smacznego!

3 komentarze:

  1. Mmm. Nie słyszałam o takim cieście.wyglądają pysznie)

    OdpowiedzUsuń
  2. tyle słyszałam o tym cieście i tyle przepisów z nim widziałam, a sama jkoś zapominam o jego istnieniu!
    Piękne pierożki, apetyczne :)

    OdpowiedzUsuń