piątek, 16 czerwca 2017

Medaliony wieprzowe w sosie z suszonych grzybów

Jakiś czas temu dostałam od mojego taty zmielone suszone grzybki, w związku z tym staram się je jakoś smacznie wykorzystać i na wczorajszy obiad zrobiłam mięsko w sosie z suszonych grzybów... Mój mąż nie chwaląc się był zachwycony 😃 Uwielbiam, gdy moim bliskim smakują moje potrawy 💗 Mam nadzieję, że Wam również posmakują 😘 a wracając do grzybków to mój tato bardzo często je mieli głównie dlatego, że jego wnuczki, gdy widzą całe grzyby np. w gołąbkach to wtedy nie chcą ich zjeść...a zmielone nadadzą również danej potrawie cudownego aromatu, a dzieci ich nie wykryją 😉  



Składniki:
medaliony wieprzowe 200 g,
mąka pszenna 3 łyżki,
grzyby suszone zmielone 2 łyżki,
śmietanka 30% 50 ml,
liść laurowy 2 szt,
sos sojowy 1 łyżka,
sól i pieprz,
olej do smażenia,

Sposób przygotowania:
Mięso myjemy, osuszamy ręcznikiem papierowym i nacieramy solą i pieprzem. Następnie obtaczamy w mące i kładziemy na rozgrzany olej. Smażymy z każdej ze stron aż mąka przyrumieni się na złoty kolor, podlewamy wodą, dodajemy liść laurowy oraz grzyby. Mięso przykrywamy pokrywką i dusimy na małym ogniu przez 1 h. W  miarę potrzeb mięso podlewamy wodą. Następnie do mięska dodajemy sos sojowy, sól i pieprz do smaku oraz śmietankę. Wszystko razem mieszamy i ściągamy z palnika. Podajemy w towarzystwie ziemniaków lub kaszy z dodatkiem pysznej surówki. Do sosu możemy dodać również ulubione zioła. Smacznego kochani :-) 

2 komentarze: