niedziela, 25 czerwca 2017

Sernik jaglany na zimno

W ten weekend postawiłam na zdrowe ciasto 😊 A jest nim Sernik z kaszy jaglanej💙 Ciasto smakuje wybornie! Uwielbiam połączenie zdrowych smakołyków o niepowtarzalnym smaku.
Spód ciasta zrobiłam z daktyli i orzechów włoskich, masę a'la serową zrobiłam z kaszy jaglanej z dodatkiem mleka kokosowego, masła orzechowego oraz skórki z pomarańczy, a wierzch ciasta ozdobiłam truskawkami i oblałam galaretką...Idealne ciasto na lato💛💛💛 Masa z kaszy jaglanej jest dosyć muląca, więc ciasto doskonale komponuje się ze świeżymi truskawkami i galaretką. Jagielnik odpowiedni jest dla wegan i osób na diecie bezglutenowej. 
Takie ciasto można jeść bez wyrzutów sumienia 😃


Składniki (tortownica 24 cm):
spód 14 daktyli,
orzechy włoskie 1 szklanka,
olej kokosowy 3 łyżki,

masa:
kasza jaglana 2 szklanki,
woda 2 szklanki,
mleko kokosowe 1 puszka 400 ml,
cukier 7 łyżek,
masło orzechowe 6 łyżek,
skórka z pomarańczy starta 1 łyżeczka,

dodatkowo:
truskawki 350 g,
galaretka truskawkowa (wegańska) 1 szt,

Sposób przygotowania:
Daktyle zalać gorącą wodą i moczyć przez 45 min. Następnie daktyle i orzechy włoskie miksujemy w malakserze z dodatkiem rozpuszczonego oleju kokosowego. Gotową masę wykładamy na spód tortownicy i dokładnie dociskamy.
Kaszę jaglaną zalewamy dwoma szklankami wrzątku i gotujemy do miękkości, co jakiś czas kaszę należy pomieszać. Ugotowaną kaszę odstawiamy do lekkiego ostygnięcia. Do kaszy dodajemy mleko kokosowe, cukier, skórkę z pomarańczy oraz masło orzechowe i miksujemy wszystko razem na gładki krem. Masę wykładamy na gotowy spód i równomiernie rozsmarowujemy. 
Truskawki kroimy w plastry i układamy na masie (boki truskawek odrzucałam.) 
Galaretkę rozpuszczamy w 1,5 szklanki gorącej wody, gdy zacznie tężeć to delikatnie wylewamy ją na wierzch ciasta.

 

3 komentarze: