sobota, 24 czerwca 2017

Tofucznica - czyli wegańska jajecznica

Tradycyjną jajecznice myślę, że większość z Was jadło w swoim życiu, ale czy próbowaliście jajecznicy wegańskiej? Otóż głównym jej składnikiem jest ser tofu, a kolor żółty otrzymywany jest dzięki kurkumie. Pozostałe składniki to już wedle naszej fantazji... Moją tofucznice usmażyłam na cebulce, poza tym dodałam do niej mnóstwo szczypiorku i obowiązkowo podawałam ją z pomidorkami koktajlowymi, które cudownie się komponują z tofu i dzięki nim tofucznica nie jest zamulająca. Jest to szybkie do zrobienia śniadanie na ciepło, które moim zdaniem jest rewelacyjne! Następnym razem chciałabym wypróbować tofucznicy z pieczarkami, myślę że będzie równie smaczna 😊





Składniki:
tofu zwykłe 200 g,
cebula pół szt,
szczypiorek posiekany 4 łyżki,
kurkuma 1/4 łyżeczki,
sos sojowy 1 łyżeczka,
zioła prowansalskie, sól i pieprz do smaku,
olej do smażenia,

Sposób przygotowania:
Cebulę drobno siekamy i podsmażamy na oleju. Dodajemy tofu i ugniatamy widelcem, aby było pokruszone. Dodajemy kurkumę, zioła prowansalskie, sos sojowy oraz sól i pieprz. Podsmażamy przez 2 min. Dodajemy posiekany szczypiorek i nakładamy do miseczki. Podajemy z dużą ilością pomidorków koktajlowych i najlepiej ze świeżą bułeczką. Smacznego 😊

6 komentarzy:

  1. Nigdy takiej tofucznicy nie jadłam. Ale myślę, że będzie przepyszne!:)
    https://julias-cooking.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa potrawa, muszę w końcu spróbować tofu!

    OdpowiedzUsuń
  3. jeszcze nie jadłam,ale spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń