niedziela, 30 lipca 2017

Pizza z kurczakiem, pieczarkami i warzywami

Pizza to zdecydowanie moje ulubione włoskie danie! Jest znana i lubiana na całym świecie! Składniki pizzy możemy dodać według swoich upodobań. Podstawą jest ciasto drożdżowe, sos  pomidorowy i oczywiście ser. W dzisiejszej odsłonie zapraszam na pizzę wieloskładnikową z kurczakiem, pieczarkami i warzywami. Spód do ciasta, aby było troszkę zdrowiej to dodałam do niego mąkę pełnoziarnistą.


piątek, 28 lipca 2017

Nocna owsianka z malinami

Nocna owsianka to zdrowy i doskonały pomysł na szybkie śniadanie. Wystarczy płatki owsiane wymieszać z mlekiem, odstawić na noc i rano będzie na nas czekać pyszne śniadanie! Poza tym owsianka doda nam mnóstwo energii na cały poranek! W moim śniadaniu nie może również zabraknąć owoców i dzisiaj postawiłam na słodziutkie malinki 😊



wtorek, 25 lipca 2017

Młoda kapusta z koncentratem pomidorowym

Kapusta bardzo często teraz gości u mnie w domu, w szczególności jako dodatek do dania głównego... Jestem ogromnym fanem zasmażanej kapusty i dzisiaj mam dla Was właśnie przepis na pyszną młodą zasmażaną kapustę z dodatkiem koncentratu pomidorowego. W przepisie nie mogło również zabraknąć  świeżego koperku, który nadaje cudownego smaku i aromatu. Taki dodatek do obiadu będzie się świetnie komponował z młodymi ziemniaczkami i kotletami mielonymi. Smacznego:-) 



piątek, 21 lipca 2017

Hreczanyki - podkarpackie mielone

W związku z tym, że pochodzę z podkarpacia, to zaczęłam interesować się kuchnią tego regionu. Mimo, że mieszkam w tamtych stronach to nigdy nie słyszałam o starodawnych mielonych. Hreczanyki zrobione są z mięsa mielonego i kaszy gryczanej. Podawać je możemy z sosem na zimno lub z sosem grzybowym, który doskonale się komponuje z mielonymi. Kasza gryczana sprawia, że kotlety są chrupkie, sycące oraz zdrowe. Przepis na te ciekawe kotlety znalazłam tutaj, zmieniłam tylko nieco proporcje kaszy w stosunku do mięsa. Zapraszam!


środa, 19 lipca 2017

Orzeźwiający koktajl z arbuza

Arbuz to doskonały owoc na upalne dni! Koktajl nie tylko ugasi nasze pragnienie, ale doda nam mnóstwo witaminek! Odradzam sklepowe napoje gazowane, które są sztucznie słodzone i zawierają mnóstwo niezdrowych substancji. Sami się przekonajcie, czytając ulotkę na opakowaniu...Wiem, że takie napoje są naprawdę smaczne, ale o wiele lepiej zastąpić je zdrowymi, domowymi koktajlami, które są przepyszne! 



Składniki:
arbuz 1/4 szt,
banan 1 szt,
jabłko 1 szt,
kiwi 1 szt,
woda 0,5 szklanki,

Sposób przygotowania:
Jabłko, kiwi i banana obieramy ze skórki. Dzielimy na mniejsze części i umieszczamy w mikserze. Dodajemy pokrojonego w cząstki arbuza oraz wodę. Koktajl miksujemy aż jego konsystencja będzie gładka. Jeśli lubicie, gdy koktajl jest bardziej płynny to dodajcie więcej wody. W upalne dni koktajl polecam przed wypiciem schłodzić w lodówce.

sobota, 15 lipca 2017

Pączki pieczone- pycha!

Dzisiaj miałam ogromną ochotę na pączki. Miało być tradycyjnie i tłusto, ale postawiłam na o wiele zdrowszą wersje pączków, które pieczone są w piekarniku. Smak takich pączków jest również niesamowity, a kalorii o wiele mniej! Nadziałam je konfiturą truskawkową, ale możecie użyć dowolnej, ulubionej marmolady lub konfitury. Polecam w szczególności marmoladę różaną. Wierzch pączków oczywiście oblany lukrem, taką polewę uwielbiam najbardziej!

środa, 12 lipca 2017

Domowa wędlina z pieczonego schabu

Witam Was kochani:-) Lubicie wędliny? Jeśli tak, to polecam zrobić domową wędlinę, która jest bez dodatku konserwantów, barwników i aromatów. Domową wędlinę możemy zrobić na różne sposoby: gotowaną, suszoną lub pieczoną. Dzisiaj przepis na pieczoną wędlinę, którą zrobiłam ze schabu. Do przepisu będzie Ci potrzebny czosnek, musztarda oraz kilka przypraw. Życzę miłego pichcenia:-) 



niedziela, 9 lipca 2017

Deser owocowy z nasionami chia

Zdrowo, lekko i smacznie :-) Niskokaloryczny deserek z owoców, naturalnego jogurtu i niezwykle zdrowych nasion chia. Deser zawiera tylko łyżeczkę miodu, ale mimo to jest słodki dzięki przepysznym owocom. Doskonały dla osób dbających o linie :-) 


sobota, 8 lipca 2017

Nasiona chia niezwykłe dla naszego zdrowia. SPRAWDŹ!

Nasiona chia nie bez powodu są jednym z najzdrowszych pokarmów świata. Zawierają mnóstwo cennych dla naszego zdrowia składników. Są bogatym źródłem błonnika, białka, wapnia, magnezu, fosforu oraz witamin z grupy B.
Te cudowne ziarenka zawierają silne przeciwutleniacze, które chronią organizm przed wolnymi rodnikami, które są odpowiedzialne za przyśpieszenie procesów starzenia oraz choroby serca i nowotwory. 

Dzięki dużej zawartości błonnika, nasiona chia są doskonałe dla osób, które chcą zrzucić kilka niechcianych kilogramów. Zawarty w nasionach błonnik zapobiega wzdęciom i zaparciom. Ponadto nasiona chia są pokaźnym źródłem kwasów omega-3, które obniżają poziom złego cholesterolu we krwi oraz obniżają ryzyko zawału serca. Chia zalecane są dla kobiet w ciąży.
Do czego wykorzystać nasiona chia?
Otóż możemy dodawać je do wszelkich deserów, koktajli i ciast. W mojej kuchni najczęściej jadam chia z jogurtem i owocami. Jest to pyszny, zdrowy i lekki deser.

piątek, 7 lipca 2017

Sos Tzatziki z majonezem idealny do dań z grilla!

W dzisiejszym dniu mam dla Was przepis na pyszny grecki sos Tzatziki. Oryginalny przepis na sos, zrobiony jest na bazie jogurtu greckiego. Moją wersje sosu zrobiłam z jogurtu naturalnego z dodatkiem majonezu.
Sos  idealnie komponuje się do dań z grilla. Często dodaje go również do wrapów i różnego rodzaju przystawek. Spróbujcie, na pewno i Wam posmakuje 😊 



czwartek, 6 lipca 2017

Surówka z sosem Tzatziki

Rodzajów surówek jest naprawdę mnóstwo, więc staram się każdego dnia przygotowywać inną surówkę, dzięki temu dostarczam organizmowi różnorodnych witamin a Wy jaki dodatek do obiadu preferujecie? Może lubicie sos Tzatziki? Jeśli tak, to ta surówka jest właśnie dla Was 😊 Kapusta pekińska w połączeniu z marchwią, kukurydzą i przepysznym sosem Tzatziki. Pyszny dodatek do dania głównego!  Zapraszam 😊



środa, 5 lipca 2017

Barszcz czerwony zabielany

Barszcz uwielbiam od czasów dzieciństwa! Najlepszy moim zdaniem jest tradycyjny wigilijny, podany z uszkami. Dzisiaj niestety nie miałam wystarczająco dużo czasu na przygotowanie uszek, więc zrobiłam wersje zabielaną z ziemniaczkami. Taką wersje barszczu również uwielbiam...
Do barszczu obowiązkowym dodatkiem w moim domu są suszone grzyby, które nadają cudownego aromatu i smaku. Barszcz robię na wywarze warzywnym, także jest odpowiedni zarówno dla wegan jak i wegetarian. Smacznego:-)

Składniki:
buraki 1 kg,
marchew 2 szt,
koncentrat z buraków 200 g,
cebula 1 szt,
czosnek 5 ząbków,
grzyby suszone zmielone 4 łyżki,
liść laurowy 4 szt,
ziele angielskie zmielone 1/4 łyżeczki,
pieprz ziołowy 2 łyżeczki,
majeranek 1 łyżeczka,
koperek posiekany 2 łyżki,
natka pietruszki posiekana 3 łyżki,
sól i pieprz do smaku,

dodatkowo:
śmietana 12-18% 100 g,

Sposób przygotowania:
Buraki i marchew obieramy, myjemy i kroimy w kostkę. Warzywa zalewamy zimną wodą i stawiamy na palnik. Dodajemy sól, pieprz, liście laurowe, ziele angielskie, pieprz ziołowy, zmielone grzyby i dwa ząbki czosnku. Cebulę obieramy, a następnie grillujemy i wkładamy do gotującego się barszczu. Możecie również pokroić ją w kostkę i usmażyć na oleju na złocisty kolor. Gdy warzywa będą miękkie to dodajemy koncentrat buraczany, wyciśnięty przez praskę czosnek i majeranek. Do miski wlewamy śmietanę. Nabieramy chochelkę gorącego barszczu i wlewamy ją powoli do śmietany przez cały czas mieszając. Następnie przelewamy ją do garnka z zupą i mieszamy. Mój barszcz ma dosyć ciemny kolor, ponieważ nie lubię zbyt dużej ilości śmietany. 
Do barszczu dodajemy posiekany koperek, pietruszkę i przyprawiamy do smaku solą i pieprzem. Jeśli lubicie bardziej kwaśny barszcz to polecam dodać wodę z ogórków kiszonych. Barszcz podajemy z ziemniakami.

wtorek, 4 lipca 2017

Buraczki z jabłkiem do obiadu na zimno

Buraki to warzywo o niesamowitych walorach smakowych. Możemy z nich zrobić mnóstwo smacznych potraw. Na jutrzejszy obiad zaplanowałam zrobić z nich barszcz, który uwielbiam zarówno z ziemniaczkami jak i z uszkami. Dzisiaj zrobiłam smaczny dodatek do dania głównego, a mianowicie buraczki z jabłkiem, które podajemy na zimno. Buraki zawierają cudowne właściwości zdrowotne, także zachęcam Was do włączenia tego wspaniałego warzywa do Waszego menu. Jedzcie na zdrówko! Buziaki :-)


poniedziałek, 3 lipca 2017

Zapiekane aromatyczne ziemniaczki z parmezanem

Ziemniaki są przepysznym dodatkiem do obiadu! Uwielbiam je pod każdą postacią, duszone, w całości, smażone, nadziewane lub pieczone. W dzisiejszym wydaniu niezwykle aromatyczne pieczone ziemniaczki z parmezanem. Szczerze mówiąc takie ziemniaczki mogłabym zjeść nawet same na obiad bez żadnego dodatku, bo są naprawdę smaczne. Podczas pieczenia po domu roznosi się cudowny zapach...Zapraszam na przepis 😊

niedziela, 2 lipca 2017

Leśne babeczki z mascarpone

W dzisiejszym dniu mam dla Was coś słodkiego 😍 A mianowicie pyszne babeczki ze szpinakiem i kremem z mascarpone...smak babeczek jest fenomenalny! Najbardziej zaskakujące jest w nich to, że smak szpinaku jest niewyczuwalny. Ostatnim razem robiłam ciasto z zamrożonego szpinaku, tym razem postawiłam na świeży szpinak i kolor ciasta wyszedł jeszcze bardziej piękniejszy. 
Babeczki możemy nie tylko przygotować na różnego rodzaju przyjęcia, ale również będą świetnym deserem na piknik. Na łonie natury babeczki będą smakować jeszcze lepiej! Gwarantuje, że Wasza rodzinka i bliscy będą zachwyceni tym deserem. 


sobota, 1 lipca 2017

Łazanki z młodą kapustą i twarogiem

Już od dawna chodziły za mną łazanki 😊 I tak o to nareszcie są...z dodatkiem pysznej młodej kapusty i sera twarogowego. Jedliście łazanki w takiej wersji? Moim zdaniem są pyszniutkie! Wersje z kiszoną kapustą również uwielbiam, ale w porze zimowej. 
Zapraszam na szybki i łatwy pomysł na obiad! 

Jajecznica wegańska z pieczarkami

Przedstawiam kolejną odsłonę jajecznicy wegańskiej zwaną Tofucznicą. Jak nazwa wskazuje jajecznica zrobiona jest z serka tofu. Tym razem do tofucznicy dodałam pieczarki i bardzo posmakowała mi ta wersja... z pewnością nie raz do niej powrócę. Oczywiście do tofucznicy dodałam również szczypiorek i podawałam ją z pomidorami, bo bez nich ani rusz! Super śniadanie na ciepło dla wegan i nie tylko. Smacznego :-)